Honlapoptimalizálás és csodavárás
Eléggé mulatságos - de egyben elkeserítő is -, amikor újdonsült honlaptulajdonosok csodát várnak a bűvös keresőoptimalizálástól és PR-cikk megjelentetéstől. Mindennapi eset: úgy szeretnék könnyű pénzt keresni, hogy veszek egy jó kis fantázianevű domaint, összecsapok egy úgy-ahogy honlapocskát, kínálok rajta eladásra valami menő izét - és várom a sült galambot. De a galamb se sülten se másként nem érkezik. Mert történetesen a kutya se kattint a weboldalamra. Ami nem csoda, mert olyan árufélét kínálok, amit még kétezer webáruház és ugyanannyi földi üzlet kínál nagy élénkséggel a mindenféle weboldalakon. Rájövök, hogy a sikerhez elsőnek kellene lennem a Google listán. Hogy is lehet ezt elérni? Böngészgetek a neten, megtudom, hogy a honlapoptimalizálás és a linképítés a problémámra a megoldás. Keresek egy szakit, s megírom neki, hogy én akarok lenni az első, de ízibe.
Szegény szaki meg nem akarja eleve elriasztani az ügyfelet, hát elkezd magyarázni. Hogy először a honlapot kellene keresőbaráttá tenni. S hogy ennek legalább 20 kritériuma van, s bizony az nem elég, ha a fantázianevű címlapon kinn van a legmenőbb áruk fotója. És hogyha majd keresőbarát lesz a weboldal, akkor ilyen erős konkurencia mellett majd hosszú hónapok munkájával, sok public relations munkával talán az első 30-ba....
Ez bizony sokaknak nem tetszik és sértődötten-csalódottan megszakítják a kommunikációt.
Holott tudhatóan
a PR-cikkek elhelyezése
jelentős szerepet játszik a honlap keresőoptimalizálásában (SEO). Az ilyen cikkek nemcsak a márka ismertségét növelik, hanem értékes visszamutató linkeket is biztosítanak a weboldal számára. Ezek a linkek segítenek a keresőmotoroknak felismerni a weboldal hitelességét és relevanciáját, ami javíthatja a rangsorolást a keresési találatok között. Emellett a jól megírt PR-cikkek kulcsszavakat is tartalmaznak, amelyek növelik a weboldal láthatóságát a keresőmotorokban, és több organikus forgalmat generálnak.
Ezen eljárás továbbá lehetőséget ad a vállalkozásoknak, hogy szakértőként pozicionálják magukat az iparágukban. Az értékes és informatív tartalom megosztása növeli a márka hitelességét és bizalmát a célközönség körében. Ezenkívül a PR-cikkek megjelenése különböző, magas látogatottságú weboldalakon és online magazinokban növeli a márka elérhetőségét és ismertségét. Összességében a fizetett PR-cikkek elhelyezése hatékony eszköz a keresőoptimalizálásban, amely hozzájárul a weboldal forgalmának és láthatóságának növeléséhez.