Keresőbarát honlap - kulcsszavas relevancia
A honlap információhelyeit kulcsszavas tartalommal szükséges ellátni |
Egy átlagos weboldalon általában 15-20 különböző lehetőség van arra, hogy annak tartalmáról információkat, adatokat, közléseket helyezzünk el. Ilyen információs hely maga a domainnév, hiszen abban általában olyan szó vagy többszavas kifejezés szerepel, amely a tartalomra utal. Ez akkor is így van, ha a domain nem egy termék vagy szolgáltatás megnevezése (gombolyitettkavics.hu, jegaszalas.com), hanem cégnevet takar, mert akkor viszont a cég neve az, ami információként működik. De ilyen informácioócella az oldal neve (title), leírása, a címsorok, a képek és táblázatok neve, felirata, a linkszövegek stb.
Abban tehát egyetérthetünk minden szakértővel, hogy alapkövetelménynek számít az információs helyek tartalommal való kitöltése - ha ez megfelelő módon megtörtént és a programozási-eléri feltételek is adottak, ha sem felugró ablakok, sem beléptető előszobák nem hátráltatják a webhely anyagához való eljutást, akkor ezt a szájtot keresőbarátnak nevezhetjük.
Ám ez még csak az általános elvárásoknak való megfelelés. Oldalunk már keresőbarát, a Googlerobotok remekül elérik, indexálják, betározzák, de ez még nem jelenti azt, hogy bizonyos kulcsszavakkal indított keresések nyomán a felhasználók rá is találnak. Ez ugyanis már nem annyira technikai-formai, hanem tartalmi kérdés.
Röviden azt mondhatnók, hogy
valamely kulcsszóval a honlapra való rátalálás esélye akkor adott, ha az adott oldalon az adott kulcsszónak a reprezentációja megfelelő.
Vagyis: egyáltalán mindegy, hogy végül mi is kerül tartalomként azokba a bizonyos információs cellákba. Ez már nem a keresőbarát mivolt, hanem a kulcsszavas relevancia kérdése.
-----------------------
Követelmény a keresőbarát weboldal és releváns tartalom: a honlapra való rátalálás és top10 pozíció megszerzésének az esélye a Google keresővel akkor adott, ha az oldalon az adott kulcsszóra nézve releváns a tartalom és a website keresőbarát