Google helyezések javítása
Organikus Google-helyezés javítás
Tartalommarketinggel és szemantikus SEO-val a jobb helyezésekért |
- Linkkatalogusokkal, fórumokkal való operálás (a kezdetektől kb. 2011-13-ig)
- PR-cikkekkel való operálás (a 2000-es évektől mind a mai napig)
- Releváns tartalom + Szemantikus linképítés (2013 után, de főleg manapság)
A PR-cikkek elhelyezésével végzett linképítés sokáig a legtisztább, legkevésbé kockázatos SEO-munkának számított. A blogokban, híroldalakon, gyűjtőlapokon elhelyezett tartalmas public relations anyagok és a bennük okos anchor text használatával elhelyezett linkek szinte biztos sikert hoztak - viszont ez sokak számára eléggé macerás módszer: havi több tucatnyi, netán több száz cikk megírása és megjelentetése nem könnyű feladat, mennyivel könnyebb linkkatalógusokat használni - holott ez köztudotten manipulációnak minősül.
Ám egy idő után a PPcikkes módszer is kimeríti saját lehetőségeit: hiába írunk-iratunk és jelentetünk meg új és újabb szövegeket, idővel hatásuk a nullához konvergál. Valamivel jobb eredményre jutunk, ha a szimpla PR-anyagok helyett a tartalommarketing eszközeit használjuk és ezen belül megfelelő stratégiát dolgozunk ki.
Hogyan javíthatók a helyezések manapság?
Első helyen a releváns tartalom
Nem lehet megúszni: kiváló tartalmú keresőbarát weboldalt kell készíteni. Hogy ez pontosan milyen, arról sokszor és sok helyen írtam, itt azt emelném ki, hogy minden egyéb szabályon és ajánláson túl ügyelni kell a kulcsszavas reprezentációra. A kulcsszóhasználat a SEO alapkérdése volt és maradt, aktuálisan annyit érdemes megjegyezni, hogy a kulcsszófelhő megalkotásakor érdemes a látens szemantikai indexálással járó összefüggéseket figyelembe venni. Ennek megfelelően kell eljárni a linképítésben is:
Második helyen a szemantikus linképítés
Ennek lényege egyfelől, hogy a hivatkozásoknak a tartalommarketing eszközeivel ágyazunk meg, vagyis nem csak úgy simán gyártunk és automatikusan publikálunk PR-cikkeket, hanem értékes, eredeti tartalmakkal kell operálnunk, azaz publikációinkat csaknem ugyanolyan műgonddal készítjük és csaknem ugyanolyan alapossággal SEÓzzuk, mint magát az élre juttatni kívánt honlap oldalait. Másfelől a visszacsatolási hálózat létrehozása nem abban áll, hogy minden cikkben linkeljük a céloldalt, isten őrizz!! Ezt vagy hatástalan egy idő után, vagy hátrasorolással jár. Módszerünk ennél sokkal összetettebb:
minden létrejött új tartalmat egy elképzelt szemantikai háló gócpontjába igyekszünk helyezni.Ha ilyen gócpontokkal (megfelelő webhelyekkel) nem rendelkezünk, a cikk kihelyezése után igyekszünk létrehozni. Azaz minden új cikk a saját jogán válik kisebb-nagyobb linkhálózatok központjává és ezeknek a visszacsatolásoknak a révén tud olyan hatást kifejteni, amelyre egy "csak úgy" kitett cikk linkje soha nem lesz képes.
Nem titkolom: az ilyen munka háromszor-négyszer annyi időt köt le, de a Google általában magasra értékeli és oldalaink előre kerülésével honorálja azt, hogy értelmi-tartalmi, jelentésbeli összefüggésekben gondolkodtunk, és nemcsak a nyilvánvaló egyenes kapcsolatokat, hanem a bújtatott, látens kapcsolódásokat is "felderítettük" tartalomfejlesztő és linkprofil építő munkánk során.