Google kulcsszó tervezés és kulcsszó sűrűség
Amikor egy honlap szövegét írjuk, és profin akarjuk elkészíteni az oldalt, akkor érdemes nem csak a saját gondolatunk után menni, hanem segítségül hívni a Google-t is. Hiszen lehet, hogy mi egy témakörön belül más kulcsszavakat tartunk relevánsnak, mint amit az azokra rákereső emberek.
Ha a weboldaladat keresőoptimalizált módon szeretnéd elkészíteni, vagy a már meglévő lapodat javítani, akkor mindenképp használj valamilyen kulcsszótervező és elemző rendszert. A legegyszerűbb a Google saját kulcsszótervezőjét használni. Ezt egy Googel Ads fiók létrehozásával gyakorlatilag díjmentesen használhatjuk. Bár az igaz, ha az Ads fiókban nem futott hirdetés, akkor a kulcsszavakat nem pontosan adja meg, hanem tartományokat mutat. Vagyis, nem azt mutatja, hogy adott kulcsszóra pontosan 25 volt a keresés, hanem hogy 10-100 között kerestek rá.
Azt ma már talán nem kell mondani, hogy egy-egy honlap valójában soha sincs kész! A keresőkben akkor lesz jó helyezésünk, akkor fogja a mi honlapunkat megmutatni a Google az embereknek, ha ott folyamatosan releváns információkat talál. Tehát egy 5-10 éve íródott oldalon vagy cikkben valószínűleg már elavult adat található. Amikor pedig időről időre új tartalmat kell készítenünk, akkor egy idő után elkezdjük ugyanazokat a kulcsszavakat használni, ugyanazokat a témákat körül járni. Ezzel még nem is lenne gond, azonban a kulcsszótervező segítségével elkerülhetjük, hogy sok-sok ugyanarra a kulcsszóra optimalizált oldalunk legyen.
Azaz folyamatosan figyeljük a Search Console adatokat. Sokszor nem is gondolnánk, milyen kifejezésekre jelenik meg az oldalunk. A Search Console-ban ellenőrizni tudjuk milyen kifejezésekre hányszor jelentünk meg, ebből mennyi volt a kattintás és hányadi pozícióban jelentünk meg a keresőben.
Ezeknek az eszközöknek a használata a kulcsszó sűrűség elemzésében is nagyon hasznos. Ha csak néhány releváns kulcsszóval dolgozunk, akkor előfordulhat, sőt gyakori, hogy egy-egy oldalunkat „túl-optimalizáljuk”. Az is rontja a SEO-t, ha az oldalon egy-egy kulcsszó túl gyakran jelenik meg. Ennek ellenszere a hosszabb tartalom és a színesebb kulcsszó készlet.
Összességében elmondható, hogy csak kulcsszó tervezéssel tudjuk az optimális szintre hozni a weblapunk különböző aloldalait. Folyamatos ellenőrzés nélkül a tartalom elkészítése is mindig nehezebb feladat, ebben lehet segítségére önnek a LogicamMDesign csapata, gyorsan egyszerű eszközökkel segítenek weboldalait egy-egy fontos témára optimalizálni.
Szólj hozzá
Ha a weboldaladat keresőoptimalizált módon szeretnéd elkészíteni, vagy a már meglévő lapodat javítani, akkor mindenképp használj valamilyen kulcsszótervező és elemző rendszert. A legegyszerűbb a Google saját kulcsszótervezőjét használni. Ezt egy Googel Ads fiók létrehozásával gyakorlatilag díjmentesen használhatjuk. Bár az igaz, ha az Ads fiókban nem futott hirdetés, akkor a kulcsszavakat nem pontosan adja meg, hanem tartományokat mutat. Vagyis, nem azt mutatja, hogy adott kulcsszóra pontosan 25 volt a keresés, hanem hogy 10-100 között kerestek rá.
Kulcsszó tervezés Google-eszközökkel |
Miért fontos a kulcsszó tervezés?
Azt ma már talán nem kell mondani, hogy egy-egy honlap valójában soha sincs kész! A keresőkben akkor lesz jó helyezésünk, akkor fogja a mi honlapunkat megmutatni a Google az embereknek, ha ott folyamatosan releváns információkat talál. Tehát egy 5-10 éve íródott oldalon vagy cikkben valószínűleg már elavult adat található. Amikor pedig időről időre új tartalmat kell készítenünk, akkor egy idő után elkezdjük ugyanazokat a kulcsszavakat használni, ugyanazokat a témákat körül járni. Ezzel még nem is lenne gond, azonban a kulcsszótervező segítségével elkerülhetjük, hogy sok-sok ugyanarra a kulcsszóra optimalizált oldalunk legyen.
Tanuljunk a saját honlapunk eredményeiből!
Azaz folyamatosan figyeljük a Search Console adatokat. Sokszor nem is gondolnánk, milyen kifejezésekre jelenik meg az oldalunk. A Search Console-ban ellenőrizni tudjuk milyen kifejezésekre hányszor jelentünk meg, ebből mennyi volt a kattintás és hányadi pozícióban jelentünk meg a keresőben.
Ezeknek az eszközöknek a használata a kulcsszó sűrűség elemzésében is nagyon hasznos. Ha csak néhány releváns kulcsszóval dolgozunk, akkor előfordulhat, sőt gyakori, hogy egy-egy oldalunkat „túl-optimalizáljuk”. Az is rontja a SEO-t, ha az oldalon egy-egy kulcsszó túl gyakran jelenik meg. Ennek ellenszere a hosszabb tartalom és a színesebb kulcsszó készlet.
Összességében elmondható, hogy csak kulcsszó tervezéssel tudjuk az optimális szintre hozni a weblapunk különböző aloldalait. Folyamatos ellenőrzés nélkül a tartalom elkészítése is mindig nehezebb feladat, ebben lehet segítségére önnek a LogicamMDesign csapata, gyorsan egyszerű eszközökkel segítenek weboldalait egy-egy fontos témára optimalizálni.